EN

محمد حسن گلستانه

مدیر عامل شرکت ارتباط داده‌های فراایده عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

ماوراء طبیعی شدن

ماوراء طبیعی شدن

به جرات می توان گفت که کتاب «ماوراء طبیعی شدن» یک شاهکار از دکتر جو دیسپنزا است که در فروردین سال 98 برای اولین بار در ایران توسط مجموعه رویال مایند ترجمه شد و هم اکنون نسخه چاپی آن توسط رویال مایند به چاپ رسیده است. 

دکتر جو دیسپنزا پزشک، دانشمند و عارف امروزی است. کتاب «ماوراء طبیعی شدن» توسط یک دانشمند نخبه و یک آموزگار عاشق نوشته شده است. این کتاب نشان می دهد چگونه فراتر از زندگی عادی قدم برداریم و وارد یک زندگی خارق العاده شویم. دکتر جو دیسپنزا با استفاده از حوزه‌های متنوع علمی مانند اپی‌ژنتیک، بیولوژی مولکولی، نوروکاردیوگرافی و فیزیک کوانتومی، مرزهای سنتی‌ای را که بین اندیشه‌ی علمی و تجربه‌ی بشری فاصله افکنده‌اند، در می‌نوردد. 


در طول تاریخ بشر بسیار پیش آمده است که افراد عادی تجربه‌هایی را از سر گذرانده‌اند که آنها را به ورای محدوده‌ی آن چیزی رسانده است که ما ممکن می‌پنداریم. جو دیسپنزا با سبکی ساده، سلیس و قابل فهم کشفیات تحول آفرین علم کوانتومی و آموزه‌های عمیق گذشته را که عرفا عمر خود را وقف تسلط بر آن می‌کردند در یک کتاب گرد هم آورده است – او به ما نشان می‌دهد که چطور ماوراء طبیعی شویم.

مقدمه‌ای از دکتر جو دیسپنزا:

 طی چهار سال گذشته، من در کنار تیم محققین و کارمندانم، تلاش‌های زیادی کرده‌ایم که دگرگونی‌های بیولوژیکی افراد را بصورت علمی اندازه‌گیری، ثبت و تحلیل کنیم تا به دنیا ثابت کنیم که افراد عادی نیز می‌توانند کارهای غیر عادی انجام دهند. مطالبی که قرار است در این کتاب بخوانید نامتعارف است و معمولاً بیشتر ساکنین این کره‌ی خاکی آن را نادیده می گیرند و درک نمی‌کنند. محتوای این کتاب بر آموزه‌ها و تمارینی استوار است که نقطه‌ی اوج آن‌ها ایجاد این توانایی در فرد است که بتواند در قلمروی عرفان قدم بگذارد. البته در کنار این می‌خواهم به شما کمک کنم بین دنیای علم و دنیای عرفان نیز پلی بزنید و این دو را به هم وصل کنید. 

این کتاب را نوشتم تا آن چیزی را قابل فهم کنم که همیشه از نظرم ممکن بوده است. می‌خواستم به دنیا نشان دهم که می‌توانیم زندگی بهتری برای خود ایجاد کنیم – که ما موجوداتی خطی نیستیم که زندگی خطی داشته باشیم، بلکه موجوداتی چند بعدی هستیم و زندگی چند بعدی داریم. امید است خواندن این کتاب به شما کمک کند متوجه شوید که تمام امکانات آناتومیک، شیمیایی و فیزیولوژیکی مورد نیاز را در اختیار دارید و می‌توانید به آن موجود ماوراء طبیعی تبدیل شوید که در درون‌تان نهفته است و منتظر است بیدارش کنید. 

در گذشته دوست نداشتم راجع به این حوزه از واقعیت حرف بزنم، چون می‌ترسیدم مخاطبانم بر اساس باورهای شخصی خود دسته دسته شوند. اما مدت زیادی بود که می‌خواستم این کتاب را بنویسم. در گذر سال‌ها من تجربه‌های عرفانی غنی‌ای را از سر گذرانده‌ام که برای همیشه تغییرم داده است. این رویدادهای درونی بر شخصیت کنونی من تأثیر گذاشته است. می‌خواهم برخی از سنجش‌ها و بررسی‌هایی را به شما نشان دهم که در کارگاه‌های پیشرفته‌مان در سراسر دنیا انجام داده‌ایم. به این دلیل در این کارگاه‌ها داده‌های شاگردان را جمع‌آوری کردم که بهبود قابل توجهی در سلامتی آن‌ها مشاهده کردم و می‌دانستم که این افراد در حین مراقبه دارند سیستم بیولوژیک خود را تغییر می‌دهند. 

هزاران هزار اسکن مغزی داریم که نشان می‌دهد این تغییرات فقط تصورات ذهنی نیست، بلکه واقعا در مغز این افراد به وجود آمده است. تعداد زیادی از این افراد تنها ظرف چهار روز (طول دوره‌ی کارگاه پیشرفته) این تغییرات را در خود ایجاد کرده بودند. تیم‌های علمی ما این اسکن‌های مغزی را قبل و بعد از کارگاه و نیز گاهی در طول مراقبه و تمرین با استفاده از دستگاه EEG ثبت کرده‌اند. این تغییرات آنقدر شگفت انگیز بود که من را مات و مبهوت ساخته بود.