مسری، راهکارهای بازاریابی ویروسی
کتاب «مسری، راهکارهای بازاریابی ویروسی» حکایت پوستاندازی بازاریابی در اقتصاد فوق رقابتی امروز است. گذشت آن روزگاری که خیلیها محتوای کتابهای اصول تجاری از جمله بازاریابی و فروش را توضیح واضحات میدانستند و همه را با یک چوب میراندند و میگفتند همه را از بر هستیم. با پیچیدهشدن فعالیت تجاری در عصر انفجار ارتباطات، بازاریابان معاصر هم ترفندهای پیچیدهای را به کار بستهاند تا جزییترین حرکات انسانها را در زندگی روزمره تحلیل کنند و برای رونق کسبوکارهای گوناگون در کار آورند. حالا دیگر بحثها این قدر علمی و موشکافانه شده که بعید است کسی مدعی توضیح واضحات شود و اثرگذاریشان را زیر سوال ببرد. در رونق این گونه از کتابها، مسری در ردهی آنهاییست که خیلی زود معروف شدهاند و به لیست پرفروشهای رسانههای مشهور راه یافتهاند. مسری به مصداق محتوای خود، خیلی زود، سرِ زبان کسانی افتاد که از بازاریابی، رونق راستین کسبوکار را در دنیای فوق رقابتی امروز میخواهند. اینچنین است که مسری از پدیدهای رشکبرانگیز در کسبوکار سخن میگوید که رسیدن به آن، بیاغراق، نهایت آرزوی هر کارآفرینیست. فرآوردهی یک کسبوکار، چون در گفتار مردم جاری شود و بین ساکنان کوی و برزن رواج و رونق گیرد، آنوقت کار، یکسره شده است و کارآفرین، آنچه را که رویا میدانسته، در واقعیت، به نظاره مینشیند. مسری، افسونزدایی از این افسون شگفتانگیز تجارت است و قدم به قدم نشان میدهد که چگونه میتوان نامحسوس به ذهن و زبان مردم راه یافت و پیام خود را در مقیاس میلیونها میلیون، آن هم با زحمت اندک، گسترش داد.